Genoten van het lenteweer en weer een paar uur gewerkt in de moestuin.mt2015-03-07-aardpeer

Aardpeer geoogst, drie bakken vol. Twee jaar geleden voor het eerst gepoot, zou een makkelijke plant zijn om te kweken. Eerste jaar kwamen er een paar heel zielige iele plantjes op met bijna geen opbrengst, maar dat lag aan het natte voorjaar volgens de kenners. Blijkbaar zijn er een paar aardperen in de grond blijven zitten, want afgelopen voorjaar groeiden er drie planten. Die ik heb laten groeien omdat ik wilde zien hoe de bloemen eruit zagen. Ze hebben niet gebloeid, maar wel een oogst geleverd. Vandaag ga ik ze klaarmaken, ben benieuwd naar de smaak want ik heb het nog nooit gegeten.

mt2015-03-07-knolletjes

Laatste knolletjes geoogst. Nu staat er nog kardoen in de tuin van vorig jaar, de snijbiet heeft de winter overleefd en de aardbeienplanten heb ik weer onder het blad gevonden.

mt2015-03-07a mt2015-03-07b

Dus: heg gedeeltelijk geknipt, mest op de tuin gestrooid, aardpeer en knolletjes geoogst en weer een deel van de tuin onkruid vrij gemaakt.

Stemming: blij en ontspannen.